یک مهندس ICT

مطالب درسی و مقالات مربوط به فناوری ارتباطات و اطلاعات را می توانید اینجا بیابید .

یک مهندس ICT

مطالب درسی و مقالات مربوط به فناوری ارتباطات و اطلاعات را می توانید اینجا بیابید .

ظهور، سقوط و احیای امپراتوری نوکیا

ظهور، سقوط و احیای امپراتوری نوکیا

دیلی‌میل به تازگی در مقاله‌ای به بررسی داستان افول نوکیا پرداخته است، گرچه مقاله‌های این نشریه در حوزه فناوری به اعتبار و دقت مقاله‌های رسانه‌های اختصاصی دانش و فناوری نیستند، اما فکر می‌کنم این مقاله، بتواند مروری سریع بر آنچه باشد که بر نوکیا در دو دهه اخیر رفته است.

نوشتن در مورد برندها، البته در اتمسفر آنلاین و آفلاین ایران، کار دشواری است، چون مطابق تجارب من در محیط وبلاگ‌ها و فوروم‌های ایرانی، تعصب بی‌مورد، عدم انعطاف و فن‌بوی‌بازی‌ها و کاسه داغ‌تر از آش شدن، موج می‌زند.

از جنبه عام، بحث «ظهور و سقوط» یک امپراتوری، یک سیستم حکمرانی بزرگ، یا یک شرکت بزرگ بسیار جذاب است. فکر می‌کنم این پست مقدمه‌ای برای یک بحث خوب هم برای مشتقان برند نوکیا و نوستال‌بازها باشد و هم شیفتگان فناوری، همان طور که از دید مدیریتی هم خبرگان فن، می‌تواند اظهار نظر کنند.

در حالی که داشتم خلاصه‌ای ازاین مقاله را می‌نوشتم، یاد آن دوستانی افتادم که تصور می‌کنم تا یک دهه بعد هم، نوکیا را فاتح بی‌رقیب عرصه موبایل بدانند. صحبت از اندروید و اسمارت‌فون در مقابل آنها بی‌معنی است، آنها همچنان تلقی‌ای از آی‌فون و پولی که جمعی از مرفهین بی‌درد برای آن خرج می‌کنند ندارند!

من مطئنم اگر امسال فرضا گوشی گلکسی اس ۲ سامسونگ یا فرضا گوشی HTC Evo 3D را در دستان من یا کس دیگری ببینند، بادی در غبغب می‌اندازند و به انتخاب اشتباه من یا ان شخص دیگر، خرده می‌گیرند!

هدف از نوشتن این پست طرد یا استهزاء یک برند نیست، در دنیای امروز این نوع کاربری و نیاز ماست که باید علاقه به یک برند را مشخص کند، با این زاویه دید، برای من شخصا روزگاری n95 بهترین گوشی عالم بود و زمانی سونی با «ریدر»‌اش برایم بهترین برند شد، همان طور که این روزها گلکسی تب و آی‌پد را نمی‌توانم رها کنم. در فردایی که زود از راه خواهد رسید، ممکن است گجت‌هایی از LG یا HTC هم محبوب‌تر از هر گجت دیگری برایم شوند!

ادامه مطلب ...

شش نکته برای عکاسی در شب

شش نکته برای عکاسی در شب

 عکاسی در شب می‌تواند عکس‌هایی زیبا و دیدنی را برایتان به ارمغان بیاورد. خیابان‌های شهر در رنگارنگ‌ترین زمانشان هستند، هنگامی که چراغ‌های رنگارنگ خیابان‌ها روشن هستند. غروب آفتاب رنگ‌های درخشانی را می‌سازد که می‌تواند منظره‌ی زیبایی را برایتان به منظور عکاسی در شب ایجاد کند. شما می‌توانید عکس‌های در نور کم شب را به کمک یک اس‌ال‌آر و کیت‌لنزی که به همراه آن گرفته‌اید بگیرید. همه اس‌ال‌آرها نیازهای مقدماتی برای عکاسی در شب را دارند. دوربین‌های کامپکت «فشار بده و بگیر» یا point and shot که دارای تنظیمات دستی باشند نیز می‌توانند برای این‌کار استفاده شوند. در ادامه چند نکته مقدماتی برای گرفتن عکسای زیبا در شب و یا نور کم ارائه می‌شود.

ادامه مطلب ...

15 میانبر کیبرد مفید برای افزایش کارایی در ویندوز

15 میانبر کیبرد مفید برای افزایش کارایی در ویندوز

با کمی تمرین نینجای کلیدهای میانبر میشوید

اگر شما خود را یک کاربر حرفه ای یا حتی آماتور پی.سی بدانید، حتما ارزش میانبر های کیبرد در افزایش کارایی را درک می کنید. تقریبا اکثر کاربران، برای کار هایی مثل کپی و پیست کردن متن هایشان از کیبرد استفاده می کنند. یا وقتی وضع پایداری ویندوز وخیم می شود از میانبری مثل Ctrl + Alt + Delete استفاده می کنند. این ها میانبر های رایج و جا افتاده ای در میان کاربران هستند. اما یک بخش دیگر هم از میان بر ها هستند که در چند سال اخیر به ویندوز اضافه شده اند. اما متاسفانه بسیاری از کاربران از آن ها بی اطلاع هستند. بنابر این اگر می خواهید به طور مختصر و مفید با 15 میانبر عالی برای افزایش کارایی، آشنا شوید؛ در ادامه مطلب همراه ما باشید.

ادامه مطلب ...

اسپیکرهای Play 360 نوکیا: بی سیم، زیبا و قدرتمند

اسپیکرهای Play 360 نوکیا: بی سیم، زیبا و قدرتمند

اسپیکرهای بی سیم Play 360 نوکیا با هر تلفن که بلوتوث دارد کار می کنند
‏ ممکن است نوکیا را شرکتی بدانید که تلفن همراه تولید می کند اما یکی از محصولات این شرکت لوازم جانبی تلفن های همراه است. Play 360 نام اسپیکرهای بی سیم و خوش فرمی است که توسط این شرکت ساخته و معرفی شده است. ‏

ادامه مطلب ...

معرفی بهترین نرم افزار مدیریت تصاویر، برای ویندوز

معرفی بهترین نرم افزار مدیریت تصاویر، برای ویندوز


سهم ویندوز از برنامه های مدیریت تصاویر، کاملا عادلانه است. برنامه های بسیاری در این زمینه برای ویندوز ساخته شده اند. اما در این بین، پیکاسا به خاطر مجموعهٔ موثری از امکانات و سهولت استفاده نسبی، به عنوان بهترین برنامه انتخاب گردید. با ما باشید تا قابلیت ها و نقاط ضعف و قوت پیکاسا را بررسی کرده و رقیبانش را هم در ویندوز به شما معرفی کنیم.

ادامه مطلب ...