یک مهندس ICT

مطالب درسی و مقالات مربوط به فناوری ارتباطات و اطلاعات را می توانید اینجا بیابید .

یک مهندس ICT

مطالب درسی و مقالات مربوط به فناوری ارتباطات و اطلاعات را می توانید اینجا بیابید .

شیر آب نوری


این شیر آب به وسیله ی نور و رنگ دمای آب رو به شما نشون میده و شما می تونید با چرخوندن گوی استیل دور دایره نور آب رو سرد یا گرم کنید . وقتی آب سرد رو بار می کنید نورهای آبی رنگ رو می بینید و با باز کردن آب داغ نور قرمز و جالب تراینکه وقتی آب رو ولرم می کنید نور سفید رو خواهید دید .

ادامه مطلب ...

پزشکی در جیب شما: نخستین گوشی موبایل مجهز به ECG

پزشکی در جیب شما: نخستین گوشی موبایل مجهز به ECG

آنقدر گوشی موبایل با امکانات مختلف در بازار وجود دارد که آدم هنگامی که قصد تعویض گوشی می‌کند، ساعت‌های زیادی را باید صرف مطالعه و تحقیق در مورد گوشی موبایل مناسب برای خود بکند.

اما در این میان شاید تنها گوشی‌ای که تونایی نجات جان شما را داشته باشد، گوشی EPI Life باشد. این گوشی توسط شرکت سنگاپوری Ephone  شاخته شده است و ویژگی متمایزکننده آن این است که مجهز به دستگاه نوار قلب یا ECG‌ است.

این گوشی می‌تواند ظرف مدت ۳۰ ثانیه از کاربرش، یک نوار قلب بگیرد و سپس از طریق GPRS، آن را ارسال کند. نوار ارسالی توسط تیمی از متخصصان قلب مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و اگر نوار مشکل جدی داشته باشد، به صاحبش اطلاع داده می‌شود و هماهنگی لازم برای فرستاده شدن آمبولانس و پذیرش کاربر در ۳ بیمارستان محلی انجام می‌شود.

به علاوه این وسیله می‌تواند اطلاعات جانبی در مورد وضعیت سلامتی صاحبش مثل فشار خون، گلوکز و کلسترول را از راه اینترنت وارد پرونده پزشکی شما کند تا همیشه در دسترش باشد.

این گوشی در سنگاپور، مالزی و هنگ کنگ قابل دسترسی است و قیمت آن حدود ۳۶۰ دلار است، البته بابت استفاده از سرویس ویژه ECG ‌این دستگاه باید حدود ۷۱ دلار ماهانه پرداخت شود،

ادامه مطلب ...

ماوس نظافتچی

ماوس نظافتچی


این ماوس تولید شرکت ژاپنی thanko است که مانند یک جارو برقی کوچک به نظافت میز رایانه شما می پردازد . این ماوس با فشار یک کلید شروع به مکش گرد و غبار روی میز کرده و در مخزنی که درون آن تعبیه شده است جمع می کند .

مخزن آشغال آن نیز براحتی قابل پاکسازی و استفاده مجدد است . عکسهای زیر شکل ظاهری و مشخصات این ماوس را بخوبی نشان می دهد .

یواس خلاء ماوس (عکس حسن نیت ارائه میدهد نادر مونو فروشگاه)

Thanko Vacuum Mouse

اینترنت ۲ مگابیت از طریق لامپ های LED

اینترنت ۲ مگابیت از طریق لامپ های LED

500x_led-lights-datajpg.jpg

‏ آیا می توانستید تصورش را بکنید که ممکن است در آینده لامپ های خانه تان، علاوه بر روشنایی کار تامین اینترنت بی سیم را هم انجام دهند؟ این کاری است که محققان چینی موفق به اجرای آن شده اند. ‏ ادامه مطلب ...

پیشرفته ترین موتورسیکلت الکتریکی جهان

پیشرفته ترین موتورسیکلت الکتریکی جهان

500x_moto-e1pc.jpg

‏ فناوری به کار رفته در ساخت این موتور سیکلت الکتریکی در واقع آینده آنها است. و حتی می توان گفت آینده خودروهای الکتریکی. ‏ ادامه مطلب ...