یک مهندس ICT

مطالب درسی و مقالات مربوط به فناوری ارتباطات و اطلاعات را می توانید اینجا بیابید .

یک مهندس ICT

مطالب درسی و مقالات مربوط به فناوری ارتباطات و اطلاعات را می توانید اینجا بیابید .

راهنمای خرید SSD

راهنمای خرید SSD


این روزها رشد SSD در بازارهای جهانی به میزان چشم گیری افزایش پیدا کرده است و قیمت آنها نسبت به قبل مقرون به صرفه تر شده. ولی اگر در مقرون به صرفه بودن آنها شک دارید، باید بدانید که آنها نسبت به هارد درایوهای قدیمی، برق کمتری مصرف می کنند، بدون صدا هستند، عمر بیشتری دارند، سرعتشان از پر سرعت ترین هارد درایوها هم بیشتر است و ریسک از دست رفتن اطلاعات در SSD به مراتب کمتر است.

ادامه مطلب ...

سیم کارت و گوشی با شرایطی جدید: توافقنامه همراه اول و سامسونگ

چند هفته پیش ازاحتمال ارائه تلفن های قراردادی در ایران خبر داده بودیم. خبر جدید این است که توافقنامه شروع ارایه این تلفن ها بین همراه اول و شرکت سامسونگ الکترونیک منعقد شده است. البته شیوه ارائه این موبایل ها چندان شبیه شیوه های مرسوم ارائه تلفن همراه قراردادی در دنیا نیست.

ادامه مطلب ...

شرکت دل لپ تاپ Vostro V131 را معرفی کرد

Dell Vostro V131

لپ تاپ های سری «وسترو» شرکت دل محصولاتی هستند که قیمت میانه و پایین بازار را هدف گرفته اند. حالا امروز این شرکت مدل جدیدی را به لپ تاپ های این سری اضافه کرده است. V131 یک لپ تاپ ۱۳.۳ اینچی است با پردازشگرهای سندی بریچ اینتل Core i3 و Core i5 به همراه دو پورت USB 3.0 و باطری ۶ سلولی قابل تعویض.

باطری لپ تاپ جدید تا ۹.۵ ساعت کار می کند و در صورت تمایل می توانید آن را با هارد دیسک پرسرعت 7200RPM خریداری کنید. رزولوشن نمایشگر هم ۱۳۶۶ در ۷۶۸ پیکسل است که برای لپ تاپ های متوسط بازار، معمولی به حساب می آید.

vostro-v131-i.jpg

طراحی بدنه نکته چشم گیری به همراه ندارد و در کل قابل قبول به حساب می آید. در صورت تمایل می توانید یک کیبورد با Backlit هم روی آن داشته باشید. اما اگر این مشخصات فنی را در کنار قیمت ۴۴۹ دلاری قرار بدهیم متوجه می شویم که ترکیب خوبی از سخت افزار و قیمت را در مقابل داریم. به خصوص که پورت ها USB 3.0 هم در چنین قیمتی واقعا جذاب به نظر می رسند.

ترول


مریضی اینترنتی دیجیتالی

  ترول (Troll) یک اصطلاح اینترنتی است و به کسانی اطلاق می‌شود که در جوامع آنلاین مثل فروم‌ها یا بخش کامنت‌های یک سایت، پیام‌هایی بی‌ربط، ناراحت کننده و فتنه آمیز ارسال می‌کنند با این هدف اصلی که بقیه را وادار به عکس‌العمل‌های احساسی کنند و باعث بحث‌های بی‌ربط به موضوع اصلی شوند. این کلمه می‌تواند هم به شکل اسم برای فرد ارسال کننده بکار رود و هم به شکل فعل برای خود عمل (مثلا ترول‌وری یا ترول کردن).

ادامه مطلب ...

استاندارد وای فای 802.22 تصویب شد: ۱۰۰ کیلومتر برد

استاندارد وای فای 802.22 تصویب شد: ۱۰۰ کیلومتر برد

شبکه وای-فای خانگی شما چقدر برد دارد؟ احتمالا اگر در خانه همسایه بخواهید به آن متصل شوید با مشکل برد کوتاه مواجه هستید. با وجودی که WiFi در همه جا به صورت گسترده استفاده می شود اما برد زیادی ندارد. حالا استاندارد جدیدی برای این نوع شبکه بی سیم تصویب شده که می تواند برد نوع جدید این شبکه را تا ۱۰۰ کیلومتر افزایش دهد.

در استاندارد جدید که 802.22 نام دارد از یک باند خالی استفاده می شود که برای انتقال کانال های تلویزیونی کاربرد داشته است. وای-فای جدید سبب می شود تا ۲۲مگابیت سرعت انتقال اطلاعات را تا فاصله صد کیلومتری در اختیار داشته باشید. حالا احتمالا در شهر همسایه هم امکان دسترسی به شبکه وای-فای فراهم خواهد بود.

شبکه های بیسیم فعلی که اغلب در خانه و مراکز تجاری استفاده می شود از استانداردهای سری 802.11 استفاده می کنند که سرعت خوب، اما برد کوتاهی دارند.

البته فعلا قرار نیست استاندارد بی سیم جدید چیزی باشد که هر کسی یکی از آنها را در خانه راه اندازی کند، بلکه هدف راه اندازی شبکه های محلی شهری یا روستایی است. به این معنی که یک آنتن مخصوص این شبکه در منطقه ای نصب شده و یک محدوده وسیع شهری یا روستایی را پوشش می دهد.

قرار است نام شبکه های جدید با این استاندارد WRAN باشد که مخفف Wireless Regional Area Network است. پیش بینی می شود شرکت های ارایه دهنده اینترنت، شبکه های بی سیم و حتی اپراتورهای تلفن همراه استقبال زیادی از این استاندارد جدید انتقال اطلاعات بکنند.

ادامه مطلب ...