یک مهندس ICT

مطالب درسی و مقالات مربوط به فناوری ارتباطات و اطلاعات را می توانید اینجا بیابید .

یک مهندس ICT

مطالب درسی و مقالات مربوط به فناوری ارتباطات و اطلاعات را می توانید اینجا بیابید .

۱۰ کامپیوتر تأثیرگذار تاریخ

۱۰ کامپیوتر تأثیرگذار تاریخ

بعضی از ماها تصور می‌کنیم که انقلاب دیجیتال، عمری تنها به اندازه ۵۰ سال دارد، اما واقعیت این است که کامپیوترهای توانمند امروزی، محصول دهه‌ها، قرن‌ها یا حتی چندین هزار سال توسعه و پیشرفت تدریجی هستند.

در یک سر این بازه زمانی، انسان‌هایی را داریم که به یاری انگشتانشان می‌شمردند و در سوی دیگر انسان‌هایی را داریم که مجهز به پردازنده‌های پیشرفته‌ای مثل اینتل Core i7 هستند.

بنابراین در این پست، تصمیم دارم که شما را به روزهای اولی که رایانش باب شد ببرم و تأثیرگذارترین کامپیوترهای تاریخ را به شما معرفی کنم.

۱- چرتکه: چرتکه را به سختی می‌توان یک کامپیوتر دانست، ولی بدون ذکر خیری از این وسیله، نمی‌توانم نوشته‌ام را شروع کنم. چرتکه، نیای همه کامپیوترهای مکانیکی محسوب می‌شود و نخستین بار در سومر در دو هزار سال قبل از میلاد مسیح مورد استفاده قرار گرفت. حتی امروز هم در مشرق‌زمین و در ایران خودمان افرادی را می‌بینیم که از چرتکه استفاده می‌کنند.

چرتکه مشتکل از چند میله و مهره است. هر میله اعداد را با توان ده نشان می‌دهد. راستش را بخواهید در دوران کودکی چند بار کنجکاو شدم که چرتکه‌ای پیدا کنم و سر دربیاورم که چطور می‌شود با آن حساب کرد، اما هیچ وقت موفق نشدم که صاحب چرتکه‌ای بشوم! هنوز هم دیر نشده، به اینجا بروید تا از یک چرتکه جاوااسکریپ استفاده کنید!

در طی دو هزاره بعد، ماشین‌های محاسباتی دیگری هم ساخته شد. حتی در جریان پخش تلویزیونی انتخابات ۱۹۵۰ انگلستان از یکی از این ماشین‌ها برای نمایش نوسان آرای رقبای انتخاباتی استفاده می‌شد و تا دهه هفتاد که ماشین‌حساب‌الکترونیک جای آنها را گرفت، در هر اداره‌ای می‌شد، آنها را پیدا کرد

ادامه مطلب ...

هندی موس: یک دست برای راحتی دست هنگام کار

هندی موس: یک دست برای راحتی دست هنگام کار


logitechg5001.jpg

‏ طرح این موس در واقع کاملاً شبیه یک دست است و یک طراحی کاملا ارگونومیک محسوب میشود. همانطور که میدانید ارگونومیک شاخه ای از علم مهندسی است که به طراحی ابزار و لوازمی برای حفظ سلامت فیزیکی بدن هنگام کار می پردازد. ‏ ادامه مطلب ...

لیبرتو ایکس ۱۰۰، لپ تاپ دو صفحه ای توشیبا

لیبرتو ایکس ۱۰۰، لپ تاپ دو صفحه ای توشیبا


libretto-2010-08-06_narenji_ir.jpg

شاید در نظر اول فکر کنید که این هم تصویر دیگری از Courier مرحوم است. اما این یکی به نظر می رسد واقعی باشد! گفته می شود Libretto W100، لپ تاپ جدید توشیبا با دو صفحه نمایش، قرار است هفته آینده در ژاپن برای فروش عرضه گردد.

ادامه مطلب ...

صندوق پستی USB همیشه گوش به زنگ ایمیل های جدید است

صندوق پستی USB همیشه گوش به زنگ ایمیل های جدید است


ULIFE035600_01_L_narenji_ir.jpg

برنامه ها، افزونه ها و ویجت های مختلفی وجود دارند که با نصب و تنظیم آنها می توانید از دریافت ایمیل جدید در صندوق پست الکترونیکی خود آگاه شوید. حتی شاید قبلاً تیشرتی که ایمیل جدید را به شما اطلاع می داد را هم در نارنجی دیده باشید.

ادامه مطلب ...

ساعت ِ صامت

ساعت ِ صامت


mutewatch-narenji-ir.jpg

این دستبند بی آلایش در واقع ساعتی بی سر و صدا است. ساعتی که البته کار کردن با آن آسان است. برای آگاهی از زمان، تنها کافی است یک ضربه مخصوص بر روی صفحه آن بزنیم تا نمایشگر پنهان آن قابل رویت شود.

آلارم این ساعت هم بی صدا است و به جای صداهای معمول ساعت های دیجیتال، از ویبره بهره می برد.

 

به نظر من داشتن ساعتی که کسی نداند ساعت است هم می تواند جالب باشد. هر چند که باید برای داشتن آن چیزی حدود ۲۶۰ دلار پرداخت کنیم. این ساعت در سه رنگ سفید، خاکستری و قرمز عرضه شده است.

 

Coolest Gadget

منبع : نارنجی