یک مهندس ICT

مطالب درسی و مقالات مربوط به فناوری ارتباطات و اطلاعات را می توانید اینجا بیابید .

یک مهندس ICT

مطالب درسی و مقالات مربوط به فناوری ارتباطات و اطلاعات را می توانید اینجا بیابید .

ترفند جالب اپل برای مطمئن شدن از قابل اعتماد بودن کارکنانش!

ترفند جالب اپل برای مطمئن شدن از قابل اعتماد بودن کارکنانش!

به تازگی کتابی به وسیله آدام لاشینسکی به نام Inside Apple منتشر شده است که حاوی اطلاعات جالب و گاه باورنکردنی در مورد اپل و شیوه کاری این شرکت است.

یکی از مطالب جالب این کتاب  در مورد شیوه خاص اپل برای جلوگیری از جاسوسی و درز اطلاعات محصولات این شرکت است.


عمده موفقیت اپل از دید بسیاری شناخت خوب از نیازها و سلیقه کاربران و بعد درست کردن محصولاتی بر پایه همین شناخت است. حتی گفته می‌شود روند ساخت گجت در اپل برعکس شرکت‌ها دیگر از طراحی شروع می‌شود و بعد با گنجاندن امکانات فنی و مطابقت دادن آن با طراحی پیشبینی‌شده ادامه می‌یابد، اما در دیگر شرکت‌ها معمولا ورند برعکس یا موازی را شاهد هستیم.

طبیعی است که بسیاری از شرکت‌های رقیب تشنه کسب اطلاعات در مورد محصولات اپل هستند، مثلا برای سازندگان تبلت خیلی جالب است بدانند که آی‌پد ۳ واقعا چگونه خواهد بود؟ همه شرکت‌های سازنده تی‌وی هم می خواهند بدانند که تلویزیون گوگل که احتمالا تا آخر سال میلادی جاری معرفی خواهد شد، چه چیز تازه‌ای دارد.

طبیعی است که شرکت‌های رقیب، خیلی معصومانه کار نمی‌کنند و اپل مجبور است که راهبردهای خاص خود را برای جلوگیری از جاسوسی صنعتی داشته باشد.

لاشینسکی در گفتگو با مهندسی که شش سال برای اپل کار کرده است، از زبان اون شنیده است که اپل برای اینکه به مهندسان جدید اطمینان کند، مدتی آنها را به کار روی محصولات کاذب و غیرواقعی مشغول می‌کند تا متوجه شود که درز اطلاعاتی از سوی آنها صورت می‌گیرد یا نه. مثلا در مورد مهندسی که با لاشینسکی صحبت کرده است، وضعیت به همین ترتیب بوده است.

ممکن است درصدی از اخباری که پیش از معرفی رسمی محصولات اپل می‌شنویم و تحقق نمی‌یابند، ناشی از همین فرایند باشد.

ممکن است این راهبرد در مورد همه کارکنان عمومیت نداشته باشد، اما این شیوه در نوع خود جالب است و به شیوه سازمان‌های جاسوسی ملی کشورهای مختلف شبیه است.

منبع

منبع فارسی : بلاگ یک پزشک

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد