یک مهندس ICT

مطالب درسی و مقالات مربوط به فناوری ارتباطات و اطلاعات را می توانید اینجا بیابید .

یک مهندس ICT

مطالب درسی و مقالات مربوط به فناوری ارتباطات و اطلاعات را می توانید اینجا بیابید .

معرفی بهترین نرم افزار مدیریت تصاویر، برای ویندوز

معرفی بهترین نرم افزار مدیریت تصاویر، برای ویندوز


سهم ویندوز از برنامه های مدیریت تصاویر، کاملا عادلانه است. برنامه های بسیاری در این زمینه برای ویندوز ساخته شده اند. اما در این بین، پیکاسا به خاطر مجموعهٔ موثری از امکانات و سهولت استفاده نسبی، به عنوان بهترین برنامه انتخاب گردید. با ما باشید تا قابلیت ها و نقاط ضعف و قوت پیکاسا را بررسی کرده و رقیبانش را هم در ویندوز به شما معرفی کنیم.

F1.jpg

 
• ایمپورت آسان تصاویر از دوربین، فلش یا هارد درایو.  
 
• قابلیت اسکن کردن فولدر های خاص روی هارد درایو شما و اضافه کردن اتوماتیک تصاویر جدید به کتاب خانهٔ برنامه.  
 
• مرتب کردن اتوماتیک تصاویر با تاریخ و رویدادها  
 
• تشخیص چهره و قابلیت مرتب کردن تصاویر با چهره ها  
 
• تگ جغرافیایی تصاویر و قابلیت نمایش آلبوم ها روی نقشه جهانی، بسته به موقعیت جغرافیایی آنها  
 
• حل مشکلاتی مانند قرمزی چشم، مشکلات رنگی و نور دهی به وسیله ی یک ویرایشگر ساده و آسان  
 
• طراحی و ساخت کلاژ تصاویر، اسلاید شو ویدئویی، اسکرین سیور و ...  
 
• اشتراک گذاری تصاویر با ایمیل یا از طریق وب آلبوم های پیکاسا

F2.jpg

نقطه قوت اصلی پیکاسا، قدرت طبقه بندی و ویرایش آسانش است. اگر شما یک ویرایشگر پیشرفتهٔ تصاویر می خواهید، پیکاسا برایتان اصلا مناسب نیست. اما این نرم افزار برای کاربران خانگی عادی که فقط به سازمان دهی عکس ها و ویرایش های سبک در زمان کوتاه، نیاز دارند؛ فوق العاده است. برای ویرایش تصاویر به وسیلهٔ پیکاسا، لازم نیست چیز زیادی از فنون ویرایشی بدانید. شما می توانید تمام تصاویر موجود روی هاردتان را سازمان دهی کنید، آن ها را با وب آلبوم های پیکاسا همگام سازی کنید، تصاویر را به ترتیب افرادی که در آن هستند مرتب کنید، و انواع اسلاید شوهای فانتزی را بسازید.

 

شما همچنین قادر خواهید بود تا ادیت های کوچکی را روی نور دهی و رنگ انجام دهید. بیشتر این ادیت ها به صورت اتوماتیک نیز قابل انجام اند. البته می توانید کمی هم به ادیت های دستی متوسل شوید. در نهایت پیکاسا برای افرادی که نمی خواهند غرق در مرتب کردن عکس ها و ویرایش شان شوند، بسیار مناسب است.

F4.jpg

2.JPG

متاسفانه، بزرگترین نقطه قوت پیکاسا، نقطه ضعفش هم هست. قدرت طبقه بندی پیکاسا فوق العاده است، اما در ابتدا کمی گیج کننده به نظر می رسد. وقتی پیکاسا را اجرا می کنید، این نرم افزار تمام هارد درایو شما را برای یافتن تصاویر جستجو می کند و آن ها را در کتاب خانه شما قرار می دهد. این برای هارد های آشفته که در هر درایو و فولدری از آن ها یک عکس دیده می شود، عالی است. اما به هر حال در طی این فرایند، شما هستید و یک عالمه والپیپر و آیکون و عکس و ... همین نکته ای است که شاید نخواهید در نرم افزار مدیریت تصاویرتان وجود داشته باشد. شما می توانید این مشکل را در مدیریت پوشه های پیکاسا رفع کنید. اما رفع آن هم نیاز به کمی زمان گذاشتن دارد و در هر حال گیج کننده است. این مسائل می تواند کاربران را به شدت عصبی کند.

 

از طرف دیگر، پیکاسا هنگام ویرایش تصاویر، به سختی کنترل را به شما می سپارد. بیشتر اوقات، شما یا تصوویری که خودتان گرفته اید را دارید، یا تصویری که پیکاسا برای شما ادیت کرده! برای ویرایش دستی، کنترل های کمی در اختیارتان قرار می گیرند. مانند: کنترل سایه روشن ها، سایه ها و دمای رنگ. البته در این مورد خیلی ناراحت نباشید. چون قابلیت های ویرایش خودکار، واقعا خوب کار می کنند و به خوبی از پس درست کردن تصاویرتان بر خواهند آمد.

 

پیکاسا همچنین فقط توانایی سینک شدن با وب آلبوم ها را دارد که این شما را ناراحت می کند. اگر بخواهید تصاویرتان را به یک سرویس غیر گوگلی مانند فیس بوک یا Flickr آپلود کنید. به یکی دوتا افزونه نیاز خواهید داشت.

F3.jpg

بیشتر ویرایشگر های پایه، تقریبا شبیه پیکاسا هستند. یک گزینه ی پرطرفدار دیگر در ویندوز، نرم افزار Windows Live Photo Gallery است که به خوبی با ویندوز یکپارچه سازی شده و به شما اجازهٔ آپلود تصاویر به اسکای درایو، فیس بوک و فلیکر را می دهد. در این نرم افزار قابلیت پانوراما سازی دستی با تصاویر هم وجود دارد. امکانی که پیکاسا از آن محروم است. هرچند باید گفت که این نرم افزار قابلیت های ویرایش ویدئوی پیکاسا را ندارد و از وب آلبوم های پیکاسا هم پشتیبانی نمی کند. شاید در زیبایی و سادگی استفاده نیز به پای پیکاسا نرسد. چیز دیگری که ممکن است شما را به این نرم افزار علاقه مند کند، قابلیت ذخیره ی تغییرات (مانند نام افراد یا تگ های جغرافیایی) در قالب یک metadata (ابرداده) در عکس مربوطه است. این کار باعث می شود که اگر عکس را به هر کامپیوتر دیگری هم منتقل کردید، این تغییرات روی آن باقی بمانند. اما پیکاسا از این قابلیت بهره ای نمی برد.

 

اگر از ویندوز لایو فوتو گالری و پیکاسا خوشتان نیامد، می توانید Zoner را امتحان کنید. نسخهٔ رایگان زونر، گزینه ای خوب برای افرادی مانند شما به شمار می رود و اگر به قابلیت های نسخهٔ رایگان راضی نشدید، می توانید ۴۵ دلار برای نسخهٔ خانگی یا ۶۵ دلار برای نسخهٔ حرفه ای بپردازید تا قابلیت های بیشتری در اختیارتان قرار بگیرد.

 

لایت روم را نیز قبلا به شما معرفی کردیم. با پرداخت ۳۰۰ دلار برای این نرم افزار، قابلیت های ویرایشی پیشرفتهٔ بسیار زیادی در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

 

همانطور که در مطلب بهترین نرم افزار مدیریت تصاویر مک اشاره کردیم، اگر تنها کار شما با تصاویرتان، همگام سازی آن ها با وب و موبایل های تان است، دراپ باکس واقعا گزینهٔ خوبی است. اما اگر احساس می کنید که باید یک نرم افزار در سازمان دهی پوشهٔ تصاویر به شما کمک کند؛ دراپ باکس دیگر گزینهٔ خوبی به شمار نخواهد رفت.

 

چه تجربه هایی با پیکاسا داشته اید و چقدر از آن راضی هستید؟ نظر خود را به اشتراک بگذارید.

 

صفحه دانلود

منبع : نارنجی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد