یک مهندس ICT

مطالب درسی و مقالات مربوط به فناوری ارتباطات و اطلاعات را می توانید اینجا بیابید .

یک مهندس ICT

مطالب درسی و مقالات مربوط به فناوری ارتباطات و اطلاعات را می توانید اینجا بیابید .

انواع پورت های بکار رفته در لپ تاپ ها

همون طور که می دونید امروزه در لب تاپ ها پرتورت های زیادی تعبیه شده برای سهولت در استفاده از دستگاههای جانبی امروزی که تعدادشون کم هم نیست من هم مناسب دیدم تا چند تای ( تقریبا همش ) از این پورت هارو معرفی کنم و کاربرد و شکل خلاصه هر چی دربارشون هستو تعریف کنم در ادامه مطلب می تونید با تک تک پورتهای لب تاپ آشنا بشید  .

http://www.hardwarezone.com.au/img/data/articles/2007/2168/leftsideports.jpg

ادامه مطلب ...

گوگل و شبکه‌های اجتماعی مبتنی بر موقعیت

حتما فیلم‌‌هایی را دیده‌اید که در آن پلیس‌ها در حال تعقیب یک نفر هستند و با استفاده از نمایشگری که روی داشبورد اتوموبیلشان نصب شده است، موقعیت او را لحظه به لحظه روی یک نقشه می‌بینند! حالا تصور کنید که سرویسی درست شود که موقعیت مکانی شما را البته نه به پلیس‌ها و تبهکاران، بلکه به دوستانی که خودتان برمی‌گزینید یا به اعضای خانواده‌تان نشان بدهد!

مدتی است پدیده جدیدی در دنیای اینترنت و دقیق‌تر بگویم دنیای اینترنت موبایلی ظهور کرده است: شبکه‌های اجتماعی مبتنی بر موقعیت.

ادامه مطلب ...

چرخاندن متون درون سلول‏ها در excel

در صورتی که با نرم‏افزار Microsoft Excel کار کرده باشید حتماً می‏دانید وقتی متنی را در درون هر یک از سلول‏های موجود تایپ می‏کنید، به طور پیش‏فرض این متن افقی تایپ می‏شود. اما ممکن است به هر دلیلی و بسته به کاری که می‏کنید دوست داشته باشید تا متون داخل سلول را از حالت افقی خارج کنید و به آن‏ها زاویه دهید و آن‏ها را بچرخانید. در این ترفند قصد داریم به معرفی نحوه Rotate کردن متون درون سلول‏ها در نسخه‏های 2003 و 2007 نرم‏افزار اکسل بپردازیم.

برای این کار:
ابتدا با استفاده از ماوس، سلول‏هایی که قصد دارید متون درون آن‏ها را زاویه دهید را انتخاب کنید.
سپس بر روی یکی از سلول‏های انتخابی راست کلیک کرده و Format Cells را انتخاب کنید.
در پنجره باز شده به تب Alignment بروید.
در قسمت سمت راست یک نیم دایره مشاهده می‏کنید. اکنون با استفاده از قسمت Degrees و بالا و پایین کردن عدد موجود که در اصل زاویه قرار گیری متن شما است، می‏توانید زاویه‏ای بین 90- درجه تا 90 درجه برای متن درون سلول تعیین کنید.
با فشردن OK تغییرات اعمال می‏شود.

به نقل از ترفندستان

کلید ترکیبی در فایرفاکس که احتمالاً بلد نیستید!

شاید شما نیز از کاربرانی باشید که ادعا می‏کنند تمام راز و رمزهای مرورگر فایرفاکس را بلد هستند! در این صورت بایستی گفت هم‏اکنون قصد داریم در این ترفند به معرفی یک کلید ترکیبی بپردازیم که می‏تواند شما را غافلگیر کند! این ترفند می‏تواند گاهی برایتان بسیار کاربرد داشته باشد و سرعت کار شما را با تب‏های فایرفاکس و باز کردن صفحات اینترنتی بالا ببرد.
بدین منظور:
ابتدا اطمینان داشته باشید یک تب شامل یک صفحه اینترنتی در فایرفاکس باز باشد.
سپس کلیدهای ترکیبی Ctrl+T جهت باز کردن یک تب جدید را بزنید.
اکنون در صورتی که کلید ترکیبی Ctrl+Z را در نوار آدرس مرورگر بزنید آدرس اینترنتی مربوط به تب قبلی وارد نوار آدرس این تب می‏شود!
به این ترتیب می‏توانید با سرعت زیادی با استفاده از کلید Undo یا همان Ctrl+Z، تب قبلی را مشابه‏سازی کنید.

راه دیگر برای ایجاد نسخه دیگر از یک تب به صورت سریع، فشردن کلید ترکیبی Alt+D و پس از آن Alt+Enter است.
اما روش Ctrl+Z ترفندی بود که بسیار از کاربران به آن بی توجه بودند.

فشردن بیش از یکبار کلید Ctrl+Z در نوار آدرس مرورگر باعث بازیابی آدرس‏های موجود در History مرورگر خواهد شد.

به نقل از ترفندستان

مخترع تلفن همراه از آندروید استفاده می کند

cooper-narenji-ir.jpeg

‎همیشه برای من این سوال بوده که پدران تکنولوژی، در عصر حاضر کدام گجت را برای استفاده روزانه خود بر می گزینند. چند روز پیش یک مصاحبه تلویزیونی با مارتین کوپر -مخترع تلفن همراه- انجام شد، وی گفت هم اکنون از موتورلا دروید که از سیستم عامل آندروید بهره میگیرد استفاده می کند.

  ادامه مطلب ...