یک مهندس ICT

مطالب درسی و مقالات مربوط به فناوری ارتباطات و اطلاعات را می توانید اینجا بیابید .

یک مهندس ICT

مطالب درسی و مقالات مربوط به فناوری ارتباطات و اطلاعات را می توانید اینجا بیابید .

تاف بوک، تجلّی استحکام در یک تبلت

تاف بوک، تجلّی استحکام در یک تبلت


سر انجام پاناسونیک هم وارد بازار تولید کنندگان تبلت های اندرویدی شد. اما این شرکت می خواهد با چه محصولی پا در این بازار پر رونق بگذارد؟

ادامه مطلب ...

نانوژنراتور، راهی تازه برای تولید الکتریسیته

نانوژنراتور، راهی تازه برای تولید الکتریسیته

به نظر می رسد که فناوری نانو به ژنراتور ها هم راه پیدا کرده است. چراکه دانشمندان موفق شدند، یکی از به صرفه ترین نانوژنراتور های جهان را طراحی کنند. این نانوژنراتور می تواند انرژی محیط را جمع آوری کرده و آن را به صورت انرژی الکتریکی در اختیارمان بگذارد. بنابر این می توانیم امیدوار باشیم که روزی دستگاه های الکترونیکی کوچکمان به جای باتری های معمولی از این نانوژنراتور ها استفاده کنند.

 

اما منظورمان از انرژی محیط چیست؟ این واژه در مورد این وسیله دامنه ای گسترده به خود می گیرد. کوچکترین حرکت یا لرزشی می تواند به این نانوژنراتور، انرژی کافی را برای تولید الکتریسیته بدهد. پس می توانید آن را در معرض نسیم ملایم قرار دهید و انرژی الکتریکی دریافت کنید. اگر نسیمی هم نمی وزید؛ می توانید از ضربان قلب خود استفاده کنید! پس قادر خواهید بود که تقریبا از هر راهی دلتان خواست، انرژی الکتریکی دریافت کنید.

 

در نهایت، انرژی الکتریکی تولید شده در خازن های این نانوژنراتور ذخیره می شود. سپس قسمتی از آن صرف برق رسانی به سنسور های دریافت انرژی محیط می شود و انرژی باقی مانده می تواند جایگزین باتری برای هدست بلوتوث شما یا هر دستگاه رادیویی کوچک دیگری شود. ضمنا انرژی تولیدی این نانوترانزیستور به قدری است که امواج رادیویی دستگاه مورد نظر می توانند تا 9 متر برد داشته باشند. (قابل شناسایی باشند)

 

این تکنولوژی می تواند در دوربین های جاسوسی هم کاربرد پیدا کند و یا حتی مصارف پزشکی داشته باشد. و بدون شک، این یکی از فوق العاده ترین راه ها برای تامین نیروی گجت های کوچکمان است.

صدای اضافه ی فن ها نشانه چیست و چگونه می توانیم از آن خلاص شویم

صدای اضافه ی فن ها نشانه ی چیست و چگونه می توانیم از آن خلاص شویم؟


صدا چیزی نیست که بخواهیم از آن فرار کنیم اما در مورد کامپیوتر، این مساله به هیچ عنوان صادق نیست. ما همیشه از صدای زوزه ی فن هایمان بیزار هستیم. البته هنگامی که صدای بازی را بلند کرده ایم و یا با گوش دادن موزیک به کارمان ادامه می دهیم، این صدا در گوشمان گم می شود. ولی امان از آن وقتی که نیاز به سکوت داشته باشیم و فن ها ناگهان شروع به زوزه کشیدن کنند...در این مطلب می خواهیم به بررسی راه هایی بپردازیم که احتمالا شما را از این مشکل نجات خواهند داد.

ادامه مطلب ...

مدیا پد، اولین تبلت 7 اینچی مجهز به اندروید 3.2

مدیا پد، اولین تبلت 7 اینچی مجهز به اندروید 3.2


مدیا پد

شرکت هواوی(Huawei) ، امروز یک تبلت اندرویدی جذاب را معرفی کرد. مدیا پد، نام این تبلت هفت اینچی است و در کلاس خود اولین تبلتی است که به اندروید 3.2 مجهز شده. مدیا پد، همچنین یکی از پر قابلیت ترین تبلت های هفت اینچی است که می توانید خریداری کنید. اولین سوالی که در ذهنمان پیش می آید، مربوط به سیستم عامل است. اندروید 3.1 را می شناختیم، اما تا حالا نسخه ای به نام 3.2 ندیده بودیم.

ادامه مطلب ...

نوکیا N9، تلفنی مبتنی بر MeeGo


استفان الوپ چندی پیش گفته بود که نوکیا اولین تلفن MeeGo ای خود را تا پایان امسال معرفی خواهد کرد. حالا این تلفن با نام N9 معرفی شده و سورپرایز های خوبی برای کاربرانش دارد. اما در چه زمینه هایی؟ این چیزی است که در ادامه به آن خواهیم رسید.

 

در مورد مانیتور باید در انتظار یک صفحه نمایش 3.9 اینچی از نوع AMOLED باشید که رزولوشن آن برابر 854x480 پیکسل است. این صفحه نمایش جایگزین کیبرد هم شده و از این رو در N9 ما شاهد کیبرد فیزیکی نیستیم.

ادامه مطلب ...